Wpływ wysokości kabiny samolotu na dyskomfort pasażerów ad 8

W dwóch badaniach przeprowadzonych na komercyjnych statkach powietrznych stwierdzono, że poziom nasycenia tlenem jest niższy niż w naszym badaniu, co może spowodować, że nasze wyniki mogą nie docenić powszechnego dyskomfortu odczuwanego przez pasażerów.24,25 ESQ-IV jest uważany za ważny i niezawodny instrument do wykrywania ostrej choroby górskiej.26 Chociaż używaliśmy tradycyjnych metod analizy ESQ-IV do pomiaru ostrej choroby górskiej, nie używaliśmy tych metod do oceny dyskomfortu. Zamiast tego wykorzystaliśmy zależne od czasu kryteria oceny oparte na rozkładach częstości wyników czynników zgłaszanych na poziomie gruntu w celu odróżnienia skutków przedłużonego uwięzienia od skutków niedotlenienia hipobarycznego. Chociaż modyfikacja ta zwiększyła specyficzność naszej analizy, wyniki na jej podstawie nie są bezpośrednio porównywalne z wynikami innych badań opartych na czynnikach ESQ-IV. Niemniej jednak, nasze wyniki dotyczące dyskomfortu związanego z wysokością są zasadniczo zgodne z doniesieniami o nagłej chorobie górskiej na podobnych wysokościach lądowych.2-7,27 Stwierdziliśmy, że zgłoszenia o dyskomforcji były najrzadziej w najstarszej grupie wiekowej i że czas rozpoczęcia dyskomfort był w ścisłym porozumieniu z zakresem od 6 do 10 godzin zgłaszanych w przypadku ostrej choroby górskiej2. Chociaż literatura medyczna jest niespójna w odniesieniu do rozmieszczenia przypadków ostrej choroby górskiej według płci, 2,4,28 stwierdziliśmy, że mężczyźni byli mniej kobiety mogą zgłaszać dyskomfort. Dyskomfort zgłaszany przez naszych uczestników może reprezentować subkliniczną ostrą chorobę górską.
Istnieje niewiele doniesień o skutkach narażenia na wysokości poniżej 10 000 stóp (3048 m) u osób nieklimatyzowanych. W 1971 roku McFarland podsumował badania niedotlenienia w warunkach normobarycznych, komorach hypobarycznych, samolotach i środowiskach górskich, które badały wpływ niedotlenienia na lot komercyjny i wojskowy.29 Jego przegląd, który skupiał się na pomiarach fizjologicznych i psychologicznych, w połączeniu z doświadczeniem lotników wojskowych podczas drugiej wojny światowej, doprowadziło do ogólnego przekonania, że niedotlenienie niedoboru związane z ciśnieniem atmosferycznym odpowiadającym 8000 ft nie jest szkodliwe dla zdrowych ludzi30. Nasze wyniki potwierdzają ten wniosek. Jednakże znaleźliśmy dowody na to, że poziom hipoksemii objawiający się od 7000 do 8000 stóp odegrał ważną rolę w rozwoju dyskomfortu. Na podstawie naszych ustaleń stwierdzamy, że utrzymanie wysokości kabiny na wysokości 6000 stóp lub niższej (równoważnej ciśnieniu barometrycznemu 609 mm Hg lub wyższym) podczas długich lotów komercyjnych zmniejszy występowanie dyskomfortu wśród pasażerów.
[przypisy: przymiotno kanadyjskie, drenaż limfatyczny poznań, niedoczynność tarczycy objawy psychiczne ]