The Trump Administration and the Environment – Heed the Science

Polityka i regulacje oparte na nauce przyniosły ogromne korzyści w zakresie jakości środowiska i zmniejszyły narażenie ludności na szkodliwe zanieczyszczenia (rys. 1). W Stanach Zjednoczonych zyski były napędzane przez główne ustawy, które zostały uchwalone i zmienione przez administracje republikańską i demokratyczną (tabela 1). Na przykład ustawa o czystym powietrzu z 1970 r. (CAA), podpisana przez prezydenta Richarda Nixona, wezwała do podjęcia szeregu działań mających na celu poprawę jakości powietrza, odnosząc się do głównych substancji zanieczyszczających w powietrzu i ich źródeł. Wynikająca z tego poprawa jakości powietrza była znacząca (rys. i ryc. 2) i przyniosła korzyści dla zdrowia człowieka1-3 W skali kraju przepisy dotyczące ochrony środowiska są wdrażane i egzekwowane przez kilka agencji federalnych, w tym przez Agencję Ochrony Środowiska (EPA), która odgrywa wiodącą rolę w środowisku, oraz poprzez partnerstwo z państwami i delegowanie ich do państw. Po pierwszym wdrożeniu prawa i działania agencji opierały się na podejściu kontrolno-dowodowym , opartym na publicznych żądaniach oczyszczenia widocznie zanieczyszczonego powietrza, wody i gleby. Wykrywanie dodatkowych zanieczyszczeń chemicznych w powietrzu, wodzie i faunie i florze oraz naukowe dowody niekorzystnych skutków zdrowotnych doprowadziły do oceny ryzyka i zarządzania nim jako dodatkowego podejścia do kontroli środowiska.
EPA stanęła również przed ogólnymi wyzwaniami, które wykraczają poza określone przepisy, w tym z mandatem na sprawiedliwość w zakresie ochrony środowiska w celu wyeliminowania różnic w ekspozycjach środowiskowych 4; zmiany klimatyczne, które początkowo uznano za problem przez administrację Reagana; oraz inne lokalne i globalne problemy związane ze zrównoważonym rozwojem wynikające z rosnącej światowej populacji żyjącej w megamiastach o ograniczonej masie ziemi.
Zmiany klimatyczne dostarczają również studium przypadku potrzeby integracji nauk EPA z procesami prawnymi, ponieważ postępowanie sądowe stało się powszechną taktyką zarówno w zakresie motywowania, jak i blokowania działań regulacyjnych. Emisje gazów cieplarnianych nie były bezpośrednio uwzględnione w CAA, ale w Massachusetts vs. EPA Sąd Najwyższy uznał, że ustawa ta była wystarczająco szeroka, aby pokryć takie emisje ze źródeł mobilnych.5 Plan Czystej Mocy prezydenta Baracka Obamy, obecnie pozostający w rękach Najwyższego Trybunał odwołał się do CAA, aby zająć się kwestią emisji dwutlenku węgla z elektrowni.6
Działania państw również przyczyniły się do poprawy jakości środowiska. Rada ds. Zasobów Powietrznych w Kalifornii wdrożyła szczególnie rygorystyczne normy zdrowotne dotyczące emisji z pojazdów, co sprzyja postępowi technicznemu stosowanemu obecnie na całym świecie. Wysiłki New Jersey zmierzające do oczyszczenia składowisk odpadów niebezpiecznych i wymagające zgłaszania toksycznych uwolnień stały się również modelami dla programów krajowych, które doprowadziły do radykalnych redukcji emisji i ochrony zasobów wody pitnej.7
Planowane kierunki polityki opisane do tej pory przez prezydenta Donalda Trumpa i jego nominowanych i prawdopodobnie wspierane przez Republikanów w Kongresie, budzą obawy o przyszłe regulacje środowiskowe i ochronę, szczególnie jeśli wykorzystywanie paliw kopalnych, w tym węgla, jest wspierane przez zrównoważone alternatywy; jeżeli zaniechano redukcji emisji gazów cieplarnianych poprzez działania krajowe; a jeśli działania kongresowe zawężą definicję wód podlegających regulacji EPA, środek, który prezydent Obama zawetował w 2016 r., staje się prawem, 8 niszczy jakość wody.
Nasze poglądy na temat środowiska i zdrowia są kształtowane przez długie kariery jako naukowcy, którzy szeroko angażują się w państwową i krajową politykę środowiskową. Uważamy, że dowody naukowe stanowią podstawę dla ochrony środowiska i podkreślają konieczność, zawartą w amerykańskich prawach ochrony środowiska, ochrony zdrowia ludzkiego.
Badania, dowody i polityka
CAA stanowi przydatny model pokazujący, w jaki sposób dowody naukowe kierowały regulacjami mającymi na celu poprawę zdrowia publicznego. Począwszy od pierwszego fragmentu, CAA opierało się na paradygmacie działań opartych na dowodach – stwierdzeniu, że badania recenzowane identyfikują zagrożenia, które należy usunąć, i wskazują podejścia do ich zmniejszania (Tabela 1). Postępowanie CAA z kryteriami zanieczyszczeń – generalnie, główne zanieczyszczenia, takie jak ozon i drobne cząstki o niepożądanych skutkach, które można łatwo zidentyfikować na poziomie zewnętrznym – jest przykładem podejścia opartego na dowodach. 9 Ustawa wymaga, aby EPA dokonała przeglądu odpowiednich dowodów na każdym kryterium substancji zanieczyszczającej co 5 lat. Ten proces przeglądu przyczynił się do opracowania dowodów naukowych, które mogłyby pomóc administratorowi EPA w określeniu, czy krajowe standardy jakości powietrza wy
[patrz też: Usługi stomatologiczne, leczenie endometriozy, gastrolog rzeszów ]
[przypisy: cialis apteka, olx złocieniec, ucisk na worek oponowy objawy ]